יום חמישי, 26 במרץ 2015

טיול בת מצווש לניו יורק | 6 מסלולים במנהטן עבור המתגברת והאמיצים שאיתה

זה הגיע….אי אפשר להתחמק וגם ת'אמת לא ממש רוצים…..
מתאים לכל המשתתפים (אולי פחות למי שנשאר בבית ….אבל שיקפצו)

ניו יורק עם מתבגרת -Here we come !!. 
כן, יהיו מצבי רוח, רצון לישון עד 12 בצהריים והרבה זמן פייס…אבל עדיין כדאי!!

אז הנה סיכום כמה מסלולי יום לשיטוט בניו יורק סיטי עם מתבגרת, בהשראת עדי ובזכות נויה (שכמו לשאר המתבגרות - היה לה הרבה מה להגיד על מה שכתבתי ואיך שכתבתי).

יום א': סנטרל פארק - חנות ממתקים סוף - השדרה החמישית
אחרי קפה ומאפה בסטרבאקס הפינתי (או אם לשדרג אז בLe Pain Quotidiene) הגיעו לפינה ה דרום מזרחים של הסנטרל פארק על רח 59 והשדרה ה 5. שם מצאו כניסה פנימה ותרדו לכיוון האגמון הקטן. The Pond at Central Park. תוכלו פה לראות ברווזים, אווזים, צמחי מים ואפילו צבי ים קטנים. בחלק הצפוני של האגמון יש גשר פסטורלי. 

תהנו מהסביבה. תתחרדנו על ספסל. אין מה למהר.

כשהתעייפתם מלא לעשות כלום, או מיציתם לעת עתה את הפארק (הוא עוד משתרך כמעט 50 רחובות צפונה…אבל פרה פרה) תצאו בחזרה לפינת השדרה החמישית. 
טיפה דרומה - ממש טיפה - תוכלו לראות שם את חנות אפל שמתחת לאדמה וממש לידה את חנות הצעצועים שלFAO Schwartz. זה לא כ"כ למתבגרים אבל שווה סיבוב. וואוו אמיתי.

משם ממליצה לחוות את חנות הממתקים Dylan's Candy Shop. פנו מזרחה ולכו עד לשדרה ה 3 ולרח 60.
נהנים בDylan's Candy Bar 
אבא רלף לורן נתן לבת שלו סטפה של כסף והיא הקימה מזה אימפריית ממתקים שעושה כל רופא שיניים גאה! בהחלט חוויה ממותגת היטב..

חזרו לחמישית ושפשפו טוב את הארנק. הגעתם לאחד מוקדי העליה לרגל של השופינג. השדרה החמישית - אברקרומבי, יוניקלו, בננה, גאפ, ועוד. 
אחרי כל השופניג, אם יש עוד כח …רדו על החמישית עד לרחוב 50 וטיפה פנימה. צפו על Rockefeller center היפה ושתו קפה או אכלו צהריים מאוחרים ב Bouchon bakery האגדי.
עכשיו לכו תתמוטטו בחדר.

יום ב':פסל החירות, Battery Park, אנדרטת התאומים, רכיבה על אופניים לאורך הנהר, שוק אוכל
אחרי יקיצה טבעית או סוג של (כדי שגם תספיקו משהו) קחו את אחת הרכבות שמגיעות לקצה הדרומי ביותר של האי Battery Park. משם תעלו על מעבורת לפסל החירות - הנוף מהמם ולטפס את גברת זה גם כיף. יכול להיות שאם אתם מגיעים בקרוב כבר אזלו הכרטיסים לטפס עד הכתר שלה אבל גם שייט עד אליה וסיבוב באי זה מגניב.

חזרו למנהטן וקחו citibike - זה כמו תל אופן, השכירו  במקום ותתחילו לדווש בצד המערבי של האי על טיילת הHudson River Park. לאורך נהר ההדסון. נוף מקסים, צמחיה וגם שמש בשאיפה. (לא חייבים אופניים אפשר גם ברגל...טיפה יותר זמן אבל הנוף והפארק מקסימים).
כשתגיעו לפיצול עם רח South End עלו עליו ותרכבו ממש עד אנדרטת התאומים. מעבר לתזכורת לאסון, הפארק פשוט יפה ומאוד מרשים. 
רוכבת ב Hudson River Park 

הייתם, ראיתם - עכשיו רעבים. 
בחזרה מערבה לכיוון הנהר - על המרינה היפה של היפים והעשירים יש לובי ענקי של בניין משרדים  Brookfield. מהלובי שמעוטר בעצי דקל, כאילו זה לוס אנג'לס, יש שתי אפשרויות - Hudson Eats - בחלק העליון, שזה מבחר דוכני אוכל א-י-כ-ו-ת-י-ם מסושי לצלעות לסלטים ופסטות. הכל באמת יאמי. או. מתחת מתחם אוכל כמו שוק בנמל Le District - טעימות, סחורה וככה סתם בעמידה. חדש דנדש. יאללה לשנ"צ.

יום ג': סוהו (שופינג) , ציינטאון והניו מיוזיאום 
רובע סוהו פולש על כמה רחובות מזרחית ומערבית לברודאווי בין רח Canal לרחוב Houston. אוירת השופינג באויר, אבל גם הווינדו שופנינג לגמרי לגיטימי ורצוי!!
תתחילו את הבוקר בנישנוש בוקר במעדניה של Dean and Deluca על ברודאווי ורחוב פרינס. אחרי הקפה ואחד הטארטים הצבעונים המשגעים (הקלוריות בטיול לא נחשבות) תפשילו שרוולים ותתחילו לבדוק את האיזור  - על ברודוואי בד"כ יהיו החנויות הגדולות וברחובות הצדדיים מסביב כל מיני בוטיקים סוף.
כשתמצו, או כשהמתבגרת כבר תקרוס תחת עומס השקיות - ממליצה על מוזיאון צעיר, מדליק , לא גדול ממש קרוב. The New Museum קחו את רחוב Prince שמגיע מרחוב ברודוואי עד לBowery - גם פה תמצאו כל מיני בוקטיקים ולא מעט מקומות אוכל טו-או-בים!!!. על רחוב Bowery תראו מולכם מבנה שנראה כמו מגדל קוביות ללא חלונות. הגעתם. ממליצה לעשות סיבוב - תמיד אפשר למצוא איזה תערוכה שמפתיעה!

אם במקרה יש עוד כח - אתם ממש מעבר לפינה של ChinaTown וLittle Italy - תרדו על Bowery דרומה, ומערבית לכם תראו את רובע האיטלקים ומתחתיו את הרובע הסיני.  הנה קישור להמלצות שם. http://beemasheli.blogspot.com/2014/05/2014-nolita.html
כן, גם אפשר לשמור את הסיור ליום אחר. יאללה - להתפרק במלון.

יום ד': הייליין וצלסי. מספיק עם השופינג ובואו נראה קצת נוך אורבני מזווית אחרת.

פארק ההייליין הוא פארק עילי שנבנה על שארית של מסלול הרכבת שבעבר המאוד רחוק הוביל סחורה את העיר - ישירות לתוך בתי קירור או מחסנים. כשהפסים היו כבר ללא שימוש ונטו ליפול, השכונה לחמה כדי לחדשם ולהפוך אותם לאייקון תרבותי. ואכן כך קרה. הפארק הזה פשוט מהממם ומפתיע. הוא שידרג את כל השכונה (צ'לסי) מאיזור נטוש לאחת השכונות היקרות במנהטן.  הפארק משתרך בין רחוב 34 בצפון למתחת לרחוב 13 בחלק הדרומי שלו.
עלו באחת העליות הרבות ושוטטו להנאתכם. הלוך וחזור או שתרדו באחת הירידות שיש כל כמה רחובות. 
אחת הירידות מובילה לשוק אוכל שנבנה בתוך מבנה שהיה מפעל לעוגיות Oreo שכולנו מכירים.  Chelsea Market . המון חנויות אוכל שונות (מלובסטרים עד תאילנדי, מעוגיות מעוצבות עד גלידה מעולה), חנות ספרים מיוחדים, מזכרות מעוצבות ועוד. כייף לעיניים וללשון.
מה עוד באיזור? הגלריות בצ'לסי הן סוג של מוזיאונים קטנטנים שאפשר להכנס ולצאת מהם ללא תשלום ובקלי קלות מהמדרכה. קל ולא מחייב.  בין הרחובות 19 לרחוב 28 ובין השדרות ה 10 ל 11.
ממליצה - גם המתבגרת שלי נהנת מסיבוב קצר שם. (אני אוהבת במיוחד את גלרית Gagosian ו Pace 

יום ה': Museum of Natural History וחלק אחר של הסנטרל פארק
עוד אייקון של העיר זה המוזיאון של היסטוריית הטבע - עצום, מדהים, מרתק, עמוס. פה תראו שלדים של דינוזאורים, תערוכת עכבישים חיים,  הסטורית האדם הקדמון - גם אני חשבתי שהמתבגרת שלי תגלגל את העיניים אבל היא היתה די מרותקת שעתיים שלמות. 

כשנמאס, ואם נמאס, חצו את הרחוב וכנסו שוב לסנטרל פארק (מרחוב 81) - הפעם לכיוון האגם The Lake (להבדיל מהאגמון). תדרימו והקיפו את האגם - ברווזים והרבה הרבה צבי ים. תוכלו גם להשכיר סירת משוטים מה Boat House. שיהיה לכם הבצלחה לחתור.
Central Park 



























יום ו': ככה פינלה להרגיש שממש ממצים את העיר - האמפייר סטייט בילדינג ו Eataly. שניהם במרחק של 8 רחובות אחד מהשני - שזה ממש לא רחוק.
להתחיל מחווית הגובה בקצה של האמפייר סטייט בילדינג על רחוב  34 והשדרה ה 5.
ומשם להדרים ל Eataly לחוויה קולינרית של פסטות, פיצות, בשר, דגים, נישנושים וכמובן ג'לטו מעולה לסיום.
אם מזג האויר יפה - לקחת את האוכל ולשבת על השולחנות בחוץ או מעבר לכביש במדיסון סקוור פארק - שם תמיד יש איזה מיצג משוגע.

עוד דברים: אם יש זמן
  •  ממליצה על מוזיאון הגוגנהיים באפר איסט - קטן, עיצוב מיוחד מאוד ולא מאיים.
  • מוזיאון Moma - מודרני ויפה. במרכז העיר - נגיש.
לערב: כמובן ש Time Square - רח 42 וברודוואיי - האורות, החנויות הוואוו. לא לפספס - לא להגיע מאוחר - אבל הכי יפה בחושך!!!

הופעה יחודית !!! Fuerza Bruta

הצגות מומלצות למתבגרים:

עוד כמה מסלולים:
http://beemasheli.blogspot.com/2014/06/blog-post_7.html

חיזקו ואימצו
מזל טוב!!!


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה