יום שלישי, 6 במאי 2014

סיורים 2014 | סיור מעוצב באיזור Union Square והסביבה וסיור משפחה וילדים בטירה בסנטרל פארק

שני סיורים מקסימים בעיר לקראת האביב:

סיור ב Union Square, מתחם עיצוב ענקי, פארק מעוצב והמון המון אוכל

למי הסיור: לא לילדים (זה לא יעניין אותם), לא למיטיבי לכת (לא חייבים לרוץ - הליכה ב"איזי")
משך הסיור: בוקר וצהריים

ממשיכים לכתת רגליים בעיר.....כשהפוקוס הוא עיצוב.
ירדנו מהסאבווי בUnion Square . אם אתם עדיין לא מכירים את המתחם - שווה להסתובב, לשבת על אחד הכסאות המתקפלים ולהנות מהירוק ומהטיפוסים שמסתובבים שם. גם מידי כמה ימים יש שוק איכרים של תוצרת מחוץ לעיר- אפשר לקנות כמה פריטים ולנשנש במקום. מסביב לפארק יש כל מיני חנויות נחמדות שאפשר לדגום (Sephora, Children's Place, DSW, Fresh, Nordstrom Rack ועוד) - אבל אני רוצה להתרכז במשהו אחר.

אחד הקטעים של העיר זה מפגן העיצוב בה  - בכל דבר, הבניינים, הבגדים, האומנות.
ואתה נשאב לזה בלי לשים לב. כל חנות מנסה להתעלות על שכנתה עם עיצוב חלון הראווה או הפריטים כמובן.

לא מזמן גיליתי פה חנות שבאמת משנה את החוקים - גם עיצוב, גם מרכז אומנותי, גם מרכז קהילתי למעצבים, גם מקום אוכל מהטובים וגם וואוו בגודל. ABC HOME



היא ממוקמת ממש צפונית ל Union Square
-East 35 18th Street
מטרת המקום היא -
Our mission is to serve by manifesting a shift in the retail paradigm—one in which beauty, experience, and magic are composed onto a revolutionary platform of cause-related products that guide creative expression, celebrate individuality, and cultivate the actualization of home as the sacred space

בקיצור - ממה שהצלחתי להבין - וזה לא כ"כ הרבה - זה לחוות יצירתיות, קסם, יופי באופן אישי ומהפכני כדי להפוך את הבית למקום קדוש. 

יאללה יאללה ......אבל המקום, 7 קומות נדמה לי, באמת מרשים. באחת הקומות יש חלל הרצאות שבו מצ'לסי קלינטון עד אריאנה הפינגטון באו לדבר לפני קהל, בקומת קרקע יש מסעדה של Jean Georges אחד השפים הטובים והידועים - בעצם גם מסעדה פלצנית וגם משהו קליל יותר - לעמחה - יענו - אני אתם.

טוב - תסתובבו, תתרשמו - לא חייבים לקנות. סתם נורא יקר :)

כשסיימתם - תצאו החוצה ותמשיכו על Broadway  צפונה עד רחוב 23. לא צריך להזדרז - לאט לאט. 
שם תגיעו לMadison Square Park - הקטע של הפארק הזה שהוא בעצם תשתית אומנית באמצע הירוק  - כל פעם יש איזה אמן ידוע אחר שמשאיר שם את טביעת העיין (או הרגל או היד) שלו במשהו גודל, מרשים, צבעוני עם קטע נגיש לכולם. (בדקו בקישור מעלה אם יש מיצג מעניין)
בשנה האחרונה ראינו שם



וגם את זה


ממליצה.

ועכשיו - אין ברירה צריך לאכול. יש שתי אופציות:


ממש מחוץ לפארק התחיל ממש עכשיו שוק אוכל קבוע עם המון דוכנים של אוכל מעולה - ססגוני, מלא ועמוס. יש גם ספסלי ישיבה. Spring Mad. Sq. Eats
או (אפשר גם וגם - אולי בעצם עדיף!!)
מעבר לכביש על 200 Fifth Ave
EATALY 
אתם בטח מכירים - אם לא - זה מתחם אוכל של Mario Batalli המלך האיטלקי. יש בו מסעדות שונות של כל סוגי האוכל האיטלקי - מופרדות לפי סוג האוכל -בשרים, פסטות, פיצות, צמחוני, מאכלי ים, גבנינות ועוד ועד. המסעדות הן במתחמים שונים אבל אפשר לקפץ מאחד לשניה . המקום תמיד מלא וכמובן בסוף יש ג'לטו וקפה טוב.
במתחם תמצאו גם חנות ספרים, דוכן ירקות ופירות, דגים בשר ונקניקים ואביזרי מטבח.
בקומה העליונה של ביניין יש מסעדה מסעדתית של השף.

מפה ישר לשנ"צ.

סיור בטירה בסנטרל פארק ופיקניק עם צב

למי הסיור: משפחה (אבאמא, ילדודס, סבא סבתא, כולם), לא למי שהטבע מצ'עמם אותו
משך הסיור: בוקר צהריים בכייף
אפשר : לארוז פיקניק ונישנושים או לקנות נקניקיות/פרצלים/ארקיטים בדוכנים הפזורים בפארק

תמיד יש את הדילמה בסופ"ש פה (או חופשים) מה עושים עם ילדים בעיר - שלא יהיה עמוס מידי, שהם יוכלו קצת להתרוצצ, שגם אנחנו הגדולים נוכל להגיד "וואו".

אז, אמנם כבר היינו בסנטרל פארק כמה פעמים ספורות (איזה מיליון) אבל הפעם תקפנו את הריאה הירוקה של ניו יורק מזווית אחרת Belvedere Castle




יורדים בתחנת הסבאווי של רח' 81 (museum of natural history )
ונכנסים לפארק שמעבר לכביש ונכנסים באחד השבילים (לא הכביש הראשי) שמובילים למרכז הפארק. אין מה למהר - תנו לילדים להתרוצצ קצת - אין הרבה מקומות בעיר שתוכלו בחופשיות לעזוב להם ככה את היד.

תמשיכו פנימה (כן, תשאלו בדרך או שתסתכלו במפה) והיה קצת קשה לפספס טירה מאוד ציורית (צריחים, מדרגות תלולות, רחבה מסביב).

תטפסו, תצלמו (מלמטה ומלמעלה), תתרשמו מהנוף.
אחרי שמיציתם - ושוב, אין מה למהר, תרדו מהטירה דרומה לכיוון ה LAKE - מעגן מים גדול במרכז הפארק שאותו מקיף שביל יפיפה - גם רגלי וגם עם אופניים. באגם תוכלו לראות צבי מים שוחים או מתחרדנים בשמש, ברווזים, דגים וכמובן סירות משוטים.



תטיילו מסביב, תעצרו על ספסל או אפילו על הסלעים מסביב, תנו לילדים להאכיל את ברווזים (בלי ששומרי הפארק יראו). זאת הזדמנות גם להוציא את הנישנושים שהבאתם מהבית או לחפש עגלת נקניקיות ולהעלות את רמת הסוכר בדם. כן, אפשר לקנח בארטיק בריא.

העצירה האחרונה בסיבוב היא ברחבת Strawberry Fields - מחווה לג'ון לנון שנורה למוות במלון ממש מעל הפארק.


המקום בערך מזרחית לצד הדרומי של האגם.
שם יש רחבה שבה פסיפס גדול עם ה מילה imagine ותמיד איזה מוסקאי כושל שמנגן שירים שלו. זה הזמן לשתף את הילדים בקצת תרבות היסטורית (מבחינתם) ולשיר.

אנחנו נהננו- מקווה שגם אתם.






אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה